Açılış Konuşmacıları

PROF. DR. ÜMİT ATABEK

Lisans derecesini ODTÜ İBF’den, yüksek lisans ve doktora derecelerini is AÜ SBF‘den aldı. Akademik yaşamına 1980 yılında Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde başladı. 1983 yılında İtalya’da Perugia Üniversitesi, Istituto di Studi Sociali’de doktora öncesi araştırma bursuyla çalışmalarda bulundu. 1995 yılında basın-yayın tekniği alanında doçent oldu. Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde bölüm başkanlığı ve dekan yardımcılığı görevlerinde bulundu ve Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde lisans ve lisansüstü dersleri verdi. 2001/2002 döneminde KKTC’de Doğu Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde misafir öğretim üyesi olarak görev yaptı. 2002 yılında Antalya Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi’ne katıldı ve profesör oldu. Bu fakültede 2002-2009 yılları arasında da gazetecilik bölüm başkanlığı, 2005-2008 yılları arasında dekanlık görevlerini yürüttü. Halen İzmir Yaşar Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde görev yapmaktadır. Prof. Dr. Atabek 2002-2010 yılları arasında UNESCO Türkiye Milli Komisyonu İletişim İhtisas Komitesi üyeliği, 2007-2009 yılları arasında da Antalya Basın Akademisi Koordinatörlüğü görevlerini yürütmüştür. EUPRERA, ECREA TSBD ve İLAD üyesidir. İletişim teknolojileri, iletişim araştırma yöntembilimi ve iletişim ekonomi politiği konularında çalışmaktadır.

PROF. DR. CEM SEFA SÜTÇÜ

Kırşehir’de doğan Cem Sefa Sütcü, Kabataş Erkek Lisesi’ni bitirdikten sonra 1990’da Marmara Üniversitesi İngilizce İktisat bölümünden mezun oldu. Aynı üniversitede 1992’de Yüksek Lisansını ve 1995’te Doktorasını İstatistik dalında tamamladı. 2006’da İletişim Bilimleri Bilim Alanında Doçent unvanını aldı. Türkiye Bilişim Derneği İstanbul Şubesi Yönetim Kurulu üyeliği (2007-2009) ve ikinci başkanlığını (2009-2011) yaptı. 2013 yılında Bilişim alanında Profesör oldu.  Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi, Gazetecilik Bölümü Bilişim Anabilim Dalı’nda görev yapan, Prof. Dr. Cem Sefa Sütcü, Lisans ve Lisansüstü seviyede İstatistik, Araştırma Yöntemleri, Sosyal Medyada Ölçümleme Yöntemleri, Sosyal Ticaret derslerini veriyor. Kişisel Bilgisayarlar ve Kullanımına Giriş (1996) kitabının yazarı, “Yayıncılığın Değişen Yüzü” (2005), “Elektronik Ticaretten Sosyal Ticarete Dönüşüm Sürecinde Ölçümleme” (2013) ve “Veri Bilimi” (2018) adlı kitapların eş yazarıdır. Yeni medya, sosyal medya, internet araştırma yöntemleri, sosyal ağ analizi konularında çalışan Sütçü, yakın geleceğin kitap biçimi olarak gördüğü blog sitesi cemsutcu.wordpress.com’da teknoloji, yeni medya ve bilişim konularında paylaşımlar yapıyor.

BÜLENT FİDAN

İşletme, iletişim ve tasarım alanlarında eğitim aldı. Üniversitelerde önce öğretim elemanı, sonra da öğretim görevlisi olarak uzun yıllar göstergebilim, reklam ve marka alanlarında ders verdi. 2005 yılında, illüstrasyonları ve karikatürleri ile Avrupa Mizah Akademisi’nin “Tüm dünyada 20. yüzyılın en başarılı 100 grafik mizahçısı” arasına seçildi. 40’tan fazla kişisel ve karma sergi açtı. Sivil toplum çalışmaları ile pek çok dernek ve vakıfta yöneticilik yaptı. 8 yıl boyunca Başkanlığını yaptığı Reklam Yaratıcıları Derneği’nde Türkçe kampanyalarını yönetti. Türkiye Hayvan Hakları Platformunu kurarak “Hayvan Hakları Yasası”nın çıkarılmasına destek oldu. Dünya Bankası ve Birleşmiş Milletler gibi kuruluşların projelerinde akredite danışman olarak çalıştı. İstanbul Valiliği’nin yönettiği İstanbul’un depreme hazırlanması projesinin iletişim planı ve yönetilmesi kısmında yer aldı. GAP ve Birleşmiş Milletler projesi olan GAP yönetimindeki kadın istidamı projesi ARGANDE’nin uzun yıllar marka danışmanlığını sürdürdü. Marka Konseyi’nin adımlarını attı ve kurucu üye oldu. 2019 yılında da Başkanlığa getirildi. 10 yıla yakın Grafik Tasarım ve Brand Age dergilerinin genel yayın yönetmenliğini diğer çalışmaları ile birlikte sürdürdü. Halen Brand Suite İstanbul’da tasarımcı, danışman, trend analisti, BrandMap Dergisinde genel yayın yönetmeni ve Altınbaş Üniversitesi’nde Marka Yöneticiliği Yüksek Lisans Programının Yöneticisi olarak çalışmalarına devam ediyor. 

Kitapları:

  • Bomba / Yayınevi Yayınları
  • Barcodename / Zed Yayınları
  • Kısaltmalar Kılavuzu / Om Yayınları
  • Reklam ve Karikatür / Beslenme Saati
  • Ortaya Karışık Seyirlik İşler / Mega
  • Kendiliğinden İllegal Bir Sergi / Beyoğlu’nda Grafiti / Grafik Tasarım Yayınları
  • Bir Reklamcıdan Tüyolar / İyi ve RYD Yayınları